דיוור אלקטרוני – איך לכתוב את המייל המושלם – מהכותרת ועד כפתור ההנעה לפעולה

דיוור אלקטרוני זו אסטרטגיית שיווק מצוינת שרבים משתמשים בה כדי לקדם את העסק וכדי להניע לקוחות לפעולה. לצד זאת, על מנת שהמייל שלכם אכן יעשה את העבודה, עליו להיות בנוי באופן מקצועי המותאם למטרתו. בחירה נכונה בעיצוב ובתוכן המייל, תעשה את ההבדל ותקדם את העסק שלכם!

מטרתו של הדיוור האלקטרוני

דיוור אלקטרוני, המוכר גם בשם ניוזלטר, הוא אמצעי נוסף שבו משתמשים עסקים וחברות רבות, על מנת לשווק את העסק או את החברה. מטרתו המרכזית, היא הנעת הלקוחות לפעולה הרצויה, כמו רכישה, כניסה לאתר העסק, רישום תגובה, משוב וכדומה.

למה כדאי לשווק באמצעות ניוזלטר?

שימוש בניוזלטר נפוץ מאוד כאמצעי שיווקי והנעה לפעולה, בשל יתרונותיו הרבים, ביניהם: ניתן לשלוח אותו בתפוצה גדולה למספר רב של לקוחות בו זמנית, ובעלויות נמוכות ביחס לאמצעי שיווק אחרים. כמו כן, המייל מגיע באופן מהיר ללקוח כאשר לרוב האנשים גישה ישירה מהנייד לדוא"ל. נוסף על כך, ניתן לקבל משוב מהיר ולמדוד את מספר התגובות למייל וכך, לאמוד את מידת האפקטיביות וההצלחה שלו.

הנעה לפעולה בעזרת דיוור אלקטרוני

הנעת הלקוח לפעולה, תלויה בגורמים רבים; חלק מגורמים אלו, כגון: בחירת התוכן הנכון ועיצובו, מיקומו לאורך המייל, העיצוב של כפתורי ההנעה לפעולה ועוד, יקבעו האם המייל שלכם אכן יענה על המטרה שלשמה הוא נוצר. מאחר שהתוכן של המייל הוא המרכז, עליו להיות עשוי באופן מקצועי, ממוקד, ברור וחד משמעי.

דגשים חשובים שיש להתייחס אליהם בעת כתיבת התוכן:
  • בחירת מילים לשורת נושא המייל – להגיע אל הלקוח:
    בחירה הנכונה של טקסט שורת נושא המייל תקבע אם המייל יגיע ללקוח. כאמור, דיוור אלקטרוני הוא אמצעי שיווק פופולרי וחברות רבות עושות בו שימוש, דבר העלול להוביל את מייל הלקוחות להצפה ולכן, לקוחות רבים מניידים באופן אוטומטי מיילים לתיקיית הספאם. מצב זה עלול לקרות גם למייל שלכם. בהמשך לכך, חשוב להימנע מכתיבת מילים כמו "מבצע", "הנחה" וכדומה בכותרת המייל, מאחר שאלו יכולות להוביל את המייל לתיקיית הספאם.

  • שורת נושא המייל תקבע עם הלקוח יפתח את המייל:
    בהמשך, שורת הנושא תקבע גם אם הלקוח יבחר לפתוח את המייל. תוכלו להשקיע בעיצוב ובתוכן המייל, אך אם הכותרת לא תגרום ללקוח לפתוח את המייל, הדבר לא יועיל. לכן כותרת המייל צריכה להתאים לתוכן ולהיכתב באופן ממוקד אל קהל היעד, כך שהיא תעורר עניין וסקרנות בלקוח. כמו כן, פנייה אישית בכותרת המייל תסייע לעורר עניין ותוביל לפתיחת המייל.

  • טיפים קטנים נוספים לשורת הנושא:
    במידה ואתם מבצעים שימוש באחוזים, רצוי שיהיו אי זוגיים. מדוע? מחקרים מראים שמספרים אי זוגיים מובילים לאחוזי פתיחה גבוהים יותר (ככל הנראה מכיוון שמספר זוגי נראה "מושלם" מידי). לא לשכוח לכתוב את המילה "פרסומת" בסוף שורת הנושא אם התוכן שלכם הוא שיווקי. פניה אישית היא תמיד עדיפה – אם יש לכם את השם הפרטי של הלקוח אז זה הזמן להשתמש בפרמטרים הייחודים במערכת וכל לשלוח לכל לקוח שלכם מייל אישי עם שמו בשורת הנושא.

  • בניית תוכן המייל:
    התוכן המרכיב את המייל שלכם צריך להיות מעניין, פשוט לקריאה, קולח ומסקרן, כך שהלקוח ימשיך לקרוא. מלבד זאת, תוכן המייל צריך להיות ממוקד ולא ארוך מדי, מאחר שרבים אינם טורחים לקרוא טקסטים ארוכים. לכן, המסר צריך לעבור בקצרה. כמו כן, תוכן המציע הטבות/הנחות ומבצעים לרוב מייצר עניין רב והנעה לפעולה.

  • עיצוב המייל והוספת תמונות:
    לבחירה מדויקת בצבעים ובעיצוב תפקיד חשוב. כמו כן, הוספת תמונות מייצרת עניין ומושכת תשומת לב בקלות. עם זאת, זכרו, הוספת תמונה לעולם אינה תחליף לטקסט, אלא תוספת. עליכם לקחת בחשבון שתמונה עלולה שלא לעלות במערכת הדיוור של הלקוח ובהיעדר התוכן, תפספסו את המטרה.

  • כפתורי הנעה לפעולה:
    פתורי הנעה לפעולה כמו "הירשם כעת", "לקבלת הטבה חינם" וכדומה, צריכים להיות מעוצבים נכון מבחינת הצבעים והגודל, כך שימשכו את העין. על הכפתורים להכיל טקסט מתאים הקורא לפעולה בהתאם למטרה. הנעה לפעולה יכולה להיות הנעת הגולש לכניסה לאתר, הרשמה לאתר, השארת פרטים, רכישה, יצירת קשר ועוד. כמו כן, המסר צריך להיות ברור וחד משמעי, הימנעו מיצירת מסרים רבים ומריבוי כפתורי הנעה לפעולה, העלולים לבלבל את הלקוח. טיפ נוסף, כדאי לכם להיות ייחודיים ומותאמים למסר – אל תרשמו פשוט "שלח" או "להרשמה", אף אחד לא רוצה לשלוח את הפרטים שלו לחברה זרה או להירשם למבצע או שירות שהוא עדיין לא מכיר. נסו להשתמש בטקסט מדויק המתאים ללקוח, לדוגמא: "להנחה הייחודית שלך" או "לשמירת המחיר הייחודי עבורך!".
Facebook
LinkedIn
Twitter

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

טיפים להתנהלות נכונה בתקשורת מול הלקוח

כיצד תוכלו להיות בטוחים שהתוכן השיווקי שאתם שולחים לא ייתפס כמטרד בעייני הלקוחות? או, בדיוק לשם כך צירפנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להתנהל בצורה הטובה ביותר מול הלקוחות.

Girl-sms

איך לכתוב SMS שיווקי מדויק

עומדים בפני משלוח קמפיין הSMS השיווקי הראשון שלכם? הגעתם למקום הנכון. קמפיין סמס נחשב לדרך אפקטיבית ביותר בכדי להגיע ישירות לקהל היעד,