קמפיין הגרלה מהווה דרך ייחודית לבנות או לחזק מותג באמצעות יצירת "באזז" תקשורתי. בעשור האחרון באזז זה מתורגם לאפקט ויראלי ברשתות החברתיות מה שמגדיל בצורה משמעותית את התמורה עבור ההשקעה בקמפיין. חברות רבות משתמשות בקמפיין שכזה על מנת למשוך קהל ובתמורה זוכות לפרטי ההתקשרות של הנרשים וכך בונות רשימת תפוצה ממוקדת.
הרשת החברתית פייסבוק משמשת עסקים קטנים ובינוניים כאמצעי להפיץ ולנהל קמפיין הגרלות בצורה קלה ונוחה. בוודאי יצא לכם לראות קמפיין המציע ללקוחות העסק הטבות או מתנות כאלה ואחרות תמורת "לייק" או שיתוף, כאשר בין כל המשתתפים תבוצע הגרלה והזוכה יקבל פרס. מלבד בפייסבוק עסקים מנצלים את כוח הרשת כדי לבצע קמפיינים של הגרלות גם באתרים שלהם או בעמודי נחיתה שנבנים במיוחד לצורך הנושא. את הטרקאפיק לעמודי ההגרלה החברות מגייסות בעזרת קמפיינים בגוגל, פייסבוק ואתרים מובילים שונים.
מלבד הקמפיין עצמו ולמרות שההגרלה עצמה עשויה לארוך דקות ספורות בלבד מאחורי הקלעים, ביצוע קמפיין שכזה בצורה הנכונה דורש לא מעט הכנה מראש. מדובר בתשתית מורכבת בה נאספים פרטי המשתתפים בהגרלה, נבחרים הזוכים בהתאם לתנאים שפורסמו בתקנון ההגרלה ולאחר מכן גם יוצרים קשר עם הזוכים כדי לבשר להם את הבשורה המשמחת.
עכשיו נסקור את מפת הדרכים לביצוע קמפיין הגרלה בצורה נכונה ונגלה כיצד שימוש בשירות ממוחשב יעודי יכול לסייע בתהליך זה.
קבלת פרטי המשתתפים בהגרלה
בהשוואת לקמפיינים אחרים שנועדו לבנות מותג או להציע שירות, קמפיין הגרלות גדול הוא נושא מורכב. פרטי המשתתפים מוזנים, לעתים, בעת ובעונה אחת דרך מערכות ממוחשבות כגון: אתר, פייסבוק, גוגל, עמדות ממוחשבות בחנות/בנקודות מרכזיות, עמודי נחיתה ועוד. בנוסף לעולם הממוחשב פרטים נוספים יכולים להגיע מנציגים טלפוניים אנושיים או מענה קולי ממוחשב, הודעות טקסט (SMS) ואף משלוח שובר בדואר.
את כל הנתונים יש לאסוף אל תוך מערכת אחת המרכזת את הרשומות השונות ומהן נבחר הזוכה/ים. תהליך איסוף הנתונים מכל המקורות השונים אל מסד נתונים מרכזי אחד הוא מרכיב חשוב שיש להשקיע בו את הזמן הנדרש בתחילת הקמפיין וזו בכדי להימנע מהצורך בעובדה ידנית קשה עד בלתי אפשרית בסופו.
הגרלת הזוכים
לאחר שנאספו הפרטים על הלקוחות השונים (במערכת מאובטחת המונעת מניפולציה חיצונית על סיכוי הזכייה) ההגרלה מתבצעת ביום ובשעה שפורסמו. תוצאות ההגרלה מופצות לקהל הרחב ונמסרת הודעה אישית לזוכים באמצעות הטלפון.
האתגרים הנוגעים להפעלת הגרלות
השלבים השונים בביצוע הקמפיין כוללים מספר אתגרים עמם יש להתמודד:
- הקמת דפי נחיתה איכותיים בהם המשתתפים בהגרלה יזינו את פרטיהם.
- הוספת מנגנון המונע אפשרות של הזנה כפולה של הנתונים על ידי משתמש אחד.
- יצירת מנגנון מאובטח לשמירה על הנתונים כדי למנוע זליגה של פרטי המשתמשים לגורמים חיצוניים וכן על מנת לשמור על ההגרלה הוגנת עם סיכויים שווים לכל משתתף.
- יצירת מנגנון Call Centerאו IVR המסוגל להתמודד עם קבלת כמות גדולה של שיחות בזמן הקמפיין.
- שילוב נתונים שונים ממספר מערכות למסד נתונים אחד.
- ביצוע ההגרלה עצמה תוך שמירה על אחידות ברמת הסיכוי לזכייה.
- הודעה לזוכים וכן פרסום תוצאות הזכייה.
כיצד ניתן להשתמש במערכת טלמסר על מנת להפעיל קמפיין הגרלות מצליח?
מערכות טלמסר מאפשרות ניהול בסיס נתונים מורכב לצורך ביצוע הגרלות. הנתונים מוזנים באמצעות שימוש במגוון מערכות: מיניסייט/עמוד נחיתה ייעודי, SMS , מענה קולי ממוחשב ומערכות נוספות אחרות. ניתן להשתמש במערכת אחת בלבד או לשלב בין מספר סוגים. לאחר שנאספו הנתונים המערכת ממשיכה ומסייעת בשלבים הבאים.
ביצוע ההגרלה עצמה והודעה על הזכייה
מערכת ההגרלות של טלמסר הינה מערכת ייעודית, המאפשרת ביצוע הגרלות באופן ממוחשב ורנדומאלי. ההגרלות מבוצעות בהתאם לצרכי הלקוח כגון: כמות זוכים, תנאי זכייה ופרמטרים נוספים. כמו כן, טלמסר מציעה ללקוחותיה שירות מוקד טלפוני, לצורך יצירת קשר עם הזוכים, אימות פרטיהם והודעה טלפונית או ממוחשבת על זכייתם.
מדוע לא כדאי להשתמש במספר מערכות שונות על מנת לבצע את ההגרלה?
בעבר, חלק מיוזמי קמפיין הגרלות היו משתמשים בשילוב של מספר מערכות שאינן קשורות זו לזו על מנת לבצע את השלבים המקדימים להגרלה, את ההגרלה עצמה (שהייתה מתבצעת באופן ידני) ולאחר מכן את ההודעה לזוכים. היום, כאשר קיימת אפשרות טכנולוגית לבצע את המשימות השונות מומלץ לרכזן תחת מערכת מרכזית אחת. היתרון באינטגרציה של מספר מערכות לכדי ממשק אחד הוא היכולת להעביר נתונים בין המודולים השונים ולהפיק דו"חות מרוכזים על השלבים השונים של הקמפיין.
לסיכום, לפני שאתם מתחילים לעבוד על קמפיין הגרלות החדש שלכם, אנו ממליצים על עבודה עם מערכת המרכזת במקום אחד את כל המשימות השונות הנוגעות לקמפיין. החל מיצירת מערכת המקבלת את פרטי המשתתפים בדף נחיתה מקצועי או באמצעות מערכת טלפונית חכמה ועד לרגע בו הזוכים מקבלים הודעה על זכייתם.
בהצלחה!