תקשורת היא גורם מכריע בהצלחת הקשר שבין העסק ללקוחות. הקפידו על מספר כללים בתוכן השיווקי ותראו כיצד להפיק הרבה יותר מהודעות ה-SMS שלכם.
כעסק מוביל אתם יודעים שכדי לשמור ולטפח את הלקוחות עליכם להיות איתם בקשר רציף. שליחה של SMS ומיילים שיווקיים הם כלי יעיל ביותר אבל התוכן חשוב לא פחות. כיצד תוכלו להיות בטוחים שהתוכן השיווקי שאתם שולחים לא נתפס כמטרד בעייני הלקוחות? בדיוק לשם כך צירפנו עבורכם מספר טיפים להתנהלות בצורה הטובה ביותר מול הלקוחות.
- פניה אישית– שליחת דיוורים הכוללים פניה אישית הופכת אותם ליותר אינטימיים ופחות מסחריים. הסטטיסטיקה מצביעה על גידול של מעל 40% בפתיחת מסרונים אישיים על פני דיוורים כלליים. מערכת שליחת ההודעות של Simple SMS מאפשרת לכם לשלוח דיוורים מותאמים אישית בצורה פשוטה ונוחה.
- התאמה אישית– תלמדו את הלקוח, הכירו את ההרגלים, ההעדפות והרצונות שלו. ידע כזה יעזור לכם לפנות אליו באופן ממוקד ויניע אותו לפעולה. שליחת הטבה ביום ההולדת או יום הנישואין, עדכון על מבצע בסניף הקרוב לביתו או על פריטים המתאימים לאופי הרכישות שלו יגרמו ללקוח לפתח קירבה למותג שלכם.
- הוספת לינק לאתר החברה– עודדו את הלקוחות לבצע קניה בכך שתקפידו להוסיף לינק לאתר החברה או לעמוד ספציפי. למשל, אם ההודעה עוסקת בסייל שיש במחלקה מסוימת, הפנייה ישירה ע"י לינק לפריטים שבסייל תהיה אפקטיבית במיוחד. מומלץ גם להשתמש בקיצור לינקים כדוגמת Bitly.
- שורת הנושא– כותרת המייל או המילים הראשונות בהודעת הSMS הן הרושם הראשוני שיכריע אם הלקוחות יתייחסו למסר או יתעלמו ממנו. כדי לסקרן את הלקוחות ישנם כמה כללים בסיסיים: כותרת מושכת, תוכן מסקרן וכמובן כתיבה ברורה שמעבירה את המסר. טרן אוף רציני הוא שגיאות כתיב, שימו לב לזה.
- ערך מוסף– ייצרו תחושת שייכות והזדהות בקרב הלקוחות. שלחו מדי פעם תוכן ללא הצעת מכר, כמו טיפים ומידע הקשור לעולם התוכן של המוצר. כך הלקוחות ירגישו שבאמת אכפת לכם מהם.
עיתוי– כדי להבין מהו המועד הנכון ביותר לשליחת הדיוור עליכם להכיר את הלקוחות, ללמוד על אורח חייהם ומה המועד האפקטיבי לשליחת ההודעות. ניסיון לדייק את הפרמטר הזה יוביל לגידול משמעותי בהיענות של הלקוחות.
תדירות– כדי לא להפוך למטרד חשוב לשמור על תדירות סבירה בשימוש ב-SMS ככלי שיווקי. שמירה על מינון סביר שכולל מספר הודעות בחודש אינו יעורר כעס בקרב הלקוחות ויאפשר לכם להמשיך בדיאלוג איתם מבלי להיחשב לספאם.
חוק הספאם– החוק קובע שאסור לשלוח פרסומות במייל או בSMS ללא אישורו של הנמען ועומדת לרשותו האפשרות להפסיק דיוור בכל רגע נתון. על מנת לייצג הוגנות ושקיפות בקרב הלקוחות רצוי להציג באופן ברור את האופציה להסרה מרשימת התפוצה (באמצעות לינק או מספר וירטואלי). זכרו כי במידה ולקוח ביקש הסרה והדבר אינו בוצע אתם כבית העסק חשופים לתביעה.
מעקב נתונים– ככלי דיגיטלי קיימת האפשרות לעקוב אחר כמות ההודעות שנשלחו בהצלחה, אלו שנכשלו, כמות האנשים שביקשו להסיר עצמם מהתפוצה, ואם הוספתם לינק- גם על אחוז ההקלקות. מתוך נתונים אלו ניתן לעשות ניתוח מעמיק ולהסיק מסקנות כמו איזה נוסח היה הכי יעיל או איזה הודעה גררה הכי הרבה בקשות הסרה. נתונים אלו ישפרו את המסרים שלכם בעתיד וימקסמו את האפקטיביות של הדיוור שלכם.
יישמו את הכללים ותראו איך הדיוורים שלכם הופכים ליותר אפקטיביים ומניעים לפעולה. בהצלחה!